Gildovní systéme ve hře WildStar

Team WildStar – 22. ledna 2014

GuildHeader (Large)

Už od chvíle, co jsme začali prozrazovat první informace o této hře, k nám z mnoha zemí, časových pásem i dimenzionálních trhlin doléhala jedna otázka: „Budou ve hře WildStar gildy?“ Na štěstí pro nás byla odpověď velice jednoduchá: „Samozřejmě že budou!“ Doposud jsme se ale všem dalším otázkám na toto téma pečlivě vyhýbali. Mluvili jsme o kruzích, komunikaci mezi servery, o roleplayingu – hovory o tomto základním kameni MMO jsme však zatím vždy odkládali.

Teď ale nastal čas něco prozradit i na toto téma.

Základ

GuildReg

Při vytváření gild ve hře WildStar jsme chtěli udělat něco, co by hráči MMO her sice důvěrně znali, ale aby to zároveň bylo v našem světě zpracováno jedinečným způsobem.

Zrekapitulujme si teď v heslech, co by v této oblasti rozhodně nemělo chybět:

- vytváření gildy,

- gildovní sklad,

- záložky s vlastními názvy (Jooo!),

- možnost nastavení limitů pro výběr a opravy,

- nastavení gildovních hodností, které budou mít různě nastavený přístup,

- možné gildovní daně (pokud je šéf gildy zapne, pak 5 % z veškerého lupu poputuje do společného skladu).

Nyní můžeme v klidu přeskočit všechny standardní funkce a přikročit rovnou ke třem hlavním aspektům, ve kterých se WildStar odlišuje od jiných her.

Výhody: gildovní holoznaky

GuildHolomark

Když se řekne gilda, každý se snaží, aby právě ta jeho skupina vystupovala z davu. Ať už se jmenujete „Eskadra šavlozubých králíčků“ nebo „Protohvězdný akční tým“, chcete mít nějaký vizuální element, který by symbolizoval vaši příslušnost k danému společenstvu. V jiných hrách to obvykle bývá plášť nebo znak, my jsme se však rozhodli na podobné fantasy serepetičky moc nesázet.

A proto si budou gildy ve WildStaru moci vytvářet vlastní holografické emblémy, které se budou promítat do vzduchu kolem postavy nebo nad ni. Logo budete moci vytvořit z celé řady různých prvků (na spuštění jsme připravili 65 vnitřních a stejný počet vnějších designů, což dává dohromady 4225 možných kombinací). Každý hráč si pak bude moci vybrat, na které části postavy se má toto znamení zobrazovat. To je prima, ne?

Holografický emblém si můžete promítnout na záda, na ramena, nad hlavu nebo jako jakoukoliv kombinaci těchto možností. Chcete v PvP někoho gankovat? V tom případě si rozhodně zapněte holoznak, ať váš soupeř vidí, kdo ho drtí. Podnikáte invazi na nepřátelské území? Pak budou vaši protivníci dobře vidět, kdo je tu pánem (a koho zabíjet), když spatří 135 holoznaků nad hlavami útočníků.

Měna: „influence“ (gildovní vliv)

V mnoha MMO hrách je gilda v podstatě společenskou skupinou. Hráči společně raidují a potulují se ve VOIP systému, jako jednotlivci však obvykle putují herním světem na vlastní pěst a gilda pro ně nepředstavuje nic víc než název pod jménem. A to je obrovská, obrovská ostuda – ve světě WildStar to tak ale rozhodně není.

My totiž chceme, aby v naší hře členové gildy hráli spolu, a proto se ze všech sil snažíme takovýto stav nastolit. K tomu slouží i gildovní měna alias „influence“ (vliv).

Gilda tuto měnu získává velmi jednoduchým způsobem: když její členové hrají společně.

„Hraní“ doslova znamená být ve skupině dalších členů gildy a dělat v podstatě cokoliv, co vás napadne: plnit úkoly, zabíjet nestvůry, probíhat dungeony, raidovat, věnovat se PvP a tak dále.

Čím více členů své gildy ve skupině máte, tím rychleji budete „influenci“ získávat, takže se opravdu vyplatí „grupu“ skládat pokud možno výhradně ze členů svého společenství. Protože jak se říká: „Gilda, která spolu hraje, také spolu drží.“

Tím se dostáváme pravděpodobně k nejdůležitější části gildovního systému: co se dá za nabytou „influenci“ získat?

Odměna: gildovní „perky“

GuildInfluence

Influence se dělí do tří hlavních kategorií:

- zpřístupnění nových možností (například další sklady či přivolávání hráčů),

- celogildovní „buffy“,

- spotřební gildovní předměty.

Celogildovních „buffů“ (tj. posílení, vylepšení vlastnosti apod.), k nimž se můžete ve hře dostat, je celkem šest. Za jejich zpřístupnění se platí jednorázově, jakmile získáte dostatek influence. Takto získaný „buff“ pak lze za menší částku influence aktivovat na dobu 7 dní reálního času. Obvykle se jedná například o zrychlení, jakým získáváte některou herní měnu – zkušenosti, frakční reputaci nebo samotnou influenci.

Spotřební předměty zahrnují například možnost si za trochu „influence“ ve volné krajině přivolat gildovní banku. Také můžete koupit možnost, aby si členové gildy mohli pořizovat vlastní „lahvičky“ s dalšími posíleníme, jež se sčítají s celogildovními „buffy“.

Jak vidíte, i malá gilda, která drží pospolu, může dosáhnout mnohem více než rozsáhlé společenství, které spammuje „trade chat“ lákáním nových členů, ale v praxi sotvakdy vytvoří skupinu, která by hrála společně. Opravdu upřímně se těšíme na to, že gildy budou hybnou silou herního společenského života, zatímco kruhy dojdou uplatnění v případě malých „společenských kruhů“, kdy spolu mohou hrát různé skupiny přátel.

Vše, co zde uvádíme, je pochopitelně dosud v betaverzi, která se průběžně upravuje. Proto bychom velice rádi slyšeli, co si o tom všem myslíte. Co se vám na gildách ve WildStaru nejvíce líbí? A co vás naopak nejvíce znepokojuje? Dejte nám vědět na Twitteru, Facebooku a Redditu!